środa, 26 sierpnia 2015

Skalnik

Zakaz wstępu

22.08.2015 podjechaliśmy na Przełęcz pod Średnicą, aby zdobyć Skalnik - najwyższy szczyt Rudaw Janowickich (945 m n.p.m.). Z tego miejsca wyruszyliśmy czerwonym szlakiem. Droga o dosyć dużym nachyleniu wiedzie calutki czas przez las. Już na początku czekała nas niespodzianka...

Okazało się, że trwała wycinka drzew w lesie i został ustawiony przez drwali zakaz wstępu. Nie zastosowaliśmy się do niego i szybko przemknęliśmy obok. Trasa niezbyt ciekawa. W pewnym momencie szlak czerwony łączy się z żółtym, następnie obydwa łączą się z zielonym, aż dochodzimy do skrzyżowania szlaków. Najpierw idziemy niebieskim szlakiem na szczyt Skalnika. Sam szczyt jest równie nieciekawy jak sama trwająca 1:10 h droga. To tylko ledwo widoczna tabliczka w środku lasu. Po zrobieniu zdjęć wracamy do miejsca skrzyżowania szlaków i skręcamy w kierunku punktu widokowego. Tam witają nas formacje skalne zwane Koniami Apokalipsy. Kawałek dalej wychodzimy na punkt widokowy, będący Ostrą Małą. Miejsce bardzo urokliwe, warto przez chwile odpocząć sobie na skałkach i podziwiać piękne widoki. Z powrotem ominąć zakaz przejścia było już gorzej, ponieważ z góry widzieliśmy jak jedno drzewo za drugim upada z hukiem na drogę. Na szczęście panowie zrobili sobie przerwę i mogliśmy spokojnie przejść.

Widok z Przełęczy pod Średnicą

Dałem Ci kamień z napisem...