czwartek, 27 sierpnia 2015

Dolnośląskie

Przegląd miejsc w województwie dolnośląskim, które odwiedziliśmy na ostatnim wyjeździe. Naszym miejscem wypadowym był Sobieszów w Jeleniej Górze, więc gdzie było blisko, tam pojechaliśmy. :)

1. Jelenia Góra

a) centrum

Wspaniałe kolorowe kamieniczki oraz pyszne, niedrogie lody. Tak mogę podsumować wizytę w centrum Jeleniej. Naszym celem była Brama Wojanowska oraz piękny Teatr Norwida.

Brama Wojanowska

Teatr im. C.K. Norwida
b) Cieplice

Uzdrowiskowa część Jeleniej Góry wygląda o wiele bardziej przyjaźnie. Nie spotkaliśmy tutaj podejrzanych typów jak w centrum. Przeszliśmy się aleją oraz zobaczyliśmy Pałac Schaffgotschów, który nie jest dostępny dla zwiedzających, ponieważ należy do Politechniki Wrocławskiej.

Pałac Schaffgotschów
c) Sobieszów
Zdecydowanie odradzam. Jeżeli szukacie miejsca na nocleg, nie jest to najlepszy wybór. Nie jest to najprzyjemniejsza okolica. Nie dość, że nieprzyjaźni ludzie to zjeść też za bardzo nie ma gdzie.

2. Zamek Czocha w Suchej

Zamek odebrany pozytywnie. W programie zwiedzania są najistotniejsze sale takie jak rycerska, marmurowa, skarbiec, biblioteka czy sypialnia księcia a także wieża widokowa. Dodatkowo przewodnik opowiada bardzo ciekawe legendy związane z właścicielami zamku, których nie chce tutaj opowiadać, żeby nie psuć atrakcji. Ponadto w zamku kręcono filmy takie jak "Wiedźmin", "Gdzie jest generał", "Tajemnica twierdzy szyfrów" i wiele innych. Zamek położony jest nad Jeziorem Leśniańskim, gdzie po zwiedzaniu można wypocząć i udać się na rejs.

Czyż to Hogwart?

3. Krąg 2000 Azyl Żelaznych Ludzi

Rzeźba ta znajduje się w Szklarskiej Porębie. Postać człowieka stworzona przez Zbigniewa Frączkiewicza jako bezdusznej maszyny zmusza do refleksji. Szkoda że postawionych było tylko 9 Żelaznych, ponieważ nie robiło to może takiego wrażenia jak cały tabun. Niestety psuły również widok metalowe kratki i jakieś inne złomy wewnątrz kręgu.

4. Karpacz

W Karpaczu gęsto jak co roku. Nic dziwnego, leży przecież u stóp przepięknych Karkonoszy oraz jest miejscem dogodnym dla turystów, ponieważ wszystko co potrzebne jest na miejscu, a mianowicie masa atrakcji turystycznych, noclegów oraz obiektów gastronomicznych.

a) Deptak i Skwer Zdobywców

Karpacz to doskonała miejscowość dla turystów, lecz ma jedną ogromną wadę. Osy. Wszędzie osy. W jakiekolwiek miejsce pójdziecie napotkacie rój os. Niezbyt przyjemnie się spaceruje, kiedy jest się atakowanym z każdej strony.
Deptak jak to deptak, pełen sklepików i lodziarni. Ciekawym miejscem na deptaku jest Skwer Zdobywców. Tutaj odbili swoje ślady uczestnicy pierwszej udanej zimowej wyprawy na Mont Everest. Na deptaku znajduje się również centrum Kolorowa z Torem Saneczkowym i Alpine Coaster'em. Niestety kiedy my tam przyszliśmy akurat wysiadł prąd i centrum nie działało.

b) Świątynia Wang

Ciekawym obiektem w Karpaczu jest wyżej wymieniona świątynia. Charakteryzuje ją niebanalny wygląd zewnętrzny oraz wewnętrzny. Przywieziona została z Norwegii, stąd charakterystyczne dla skandynawskiej kultury elementy. Wewnątrz możemy poznać historię świątyni i poznać symbolikę każdego detalu.

c) Karkonoskie Tajemnice

Możemy odwiedzić leżące tuż nad deptakiem centrum, w którym poznać możemy mnóstwo legend związanych z Duchem Gór. Zwiedzanie odbywa się pod ziemią, co zwiększa stopień tajemniczości. Wystawom towarzyszą świetne efekty świetlne oraz dźwiękowe. Zdecydowanie polecam. Szczególnie dla rodzin z dziećmi.

d) Interaktywna wystawa z klocków LEGO

Niby miejsce przeznaczone dla najmłodszych, ale tym starszym tez może sprawić frajdę. Znajdziemy tam autorskie dzieła takie jak Świątynia Wang, Wieża Eiffla, Duch Gór, Gwiezdne Wrota, tor saneczkowy, atakująca nas kobra i wiele innych.

e) Anomalia i Dziki Wodospad

Miejscem bardzo urokliwym jest wodospad w Karpaczu. Znajduje się tuż przy drodze i można do niego podejść za darmo, co jest rzadko spotykane w tych czasach. Tuż obok wodospadu znajduje się miejsce anomalii grawitacyjnej, gdzie przy zgaszonym silniku auto samo pojedzie w górę (potwierdzone info!). Nikt jeszcze nie dowiódł, że to tylko złudzenie optyczne.

5. Wrocław

a) centrum, rynek

W centrum Wrocławia znajdziemy piękne budowle takie jak opera, pałac czy liczne świątynie. Ponadto szukać możemy wrocławskich krasnali, których w całym mieście jest prawie 300. Więcej o krasnalach ->tutaj<- . My niestety spieszyliśmy i udało nam się znaleźć tylko dwa.

b) Most Tumski

Znany jako Most Zakochanych. Ciężko do niego trafić, bo Wrocław za bardzo nie sprzyja turystom i łatwo się zgubić, ponieważ rzadko trafiają się jakieś drogowskazy, tabliczki. Na moście każda para może powiesić swoją kłódkę a kluczyk wyrzucić do rzeki, aby żyć razem długo i szczęśliwie.

c) Hala Stulecia

Zwiedzanie Hali polega na poznaniu jej historii w dwóch interaktywnych pomieszczeniach a następnie wejście na płytę główną hali. Według mnie cena nie jest adekwatna do jakości atrakcji. Ponadto, aby dojechać do Hali należy uzbroić się w cierpliwość stojąc w korkach, a później, żeby znaleźć miejsce parkingowe.

d) Sky Tower

W punkcie wycieczki był również najwyższy budynek w Polsce - Sky Tower. Niestety przyjechaliśmy o 12 a miejsca były dopiero na godz. 16:30. Jest to przestroga dla innych, że lepiej bilet zakupić wcześniej. W budynku mieści się duży, bardzo fajny parking podziemny, na pierwszą godzinę bezpłatny.

To wszystko co udało nam się zwiedzić. Na koniec pozostaje mi polecić tym, którzy wybierają się w dłuższe trasy przepyszną kawę na stacjach Shell. :)